top of page

למה לשיער שלך מגיע שמפו מוצק? הנה כל הסיבות

כמה פעמים עצרת ליד המדף בסופר או אפילו באמצע המקלחת וקראת את הרכיבים המופיעים על התווית של השמפו שלך? רובנו לא עצרנו לעשות זאת. במשך המון שנים, הסתפקנו בשיקולים של ריח, רכות ושאר הבטחות שיווקיות. היום כבר ברור שהמוצרים שאנחנו פוגשות בסופר לא רק שלא מסייעים להבראת השיער שלנו, אלא גורמים לנזקים.

יותר נשים (וגם גברים) עוברות בשנים האחרונות לשמפו מוצק וטבעי. למה הן עושות זאת? אילו יתרונות יש לו? על כך במאמר הבא.

שמפו מוצק הוא לא סבון


לפני הכל, בואו נעשה סדר. שמפו מוצק הוא לא סבון, אלא מותאם באופן מיוחד לשימוש בשיער, בזכות חומרים טבעיים המיועדים ספציפית לשיער, ביניהם שמנים מיוחדים, חמאות ועוד. ייצור שמפו מוצק כולל הרבה מחשבה על התאמה לסוג השיער ולהיסטוריה שלו (שיער צבוע, שיער יבש וכו') ול-PH שלו – רמת החומציות הבריאה.


מהם היתרונות של שמפו מוצק?

חומרים טבעיים ובריאים –

צריך להבין את ההבדל בין כל החומרים הכימיים שאת שמותיהם רובנו לא יודעות להגות ובין החומרים הטבעיים והבריאים שמשמשים היום להכנת סבון ושמפו מוצק כמו זה שאני יוצרת ב"הסבונייה". שמפו תעשייתי מכיל מלחים, פרבנים ושאר חומרים כימיים שהמקור שלהם לא ידוע ולרוב מתחברים זה לזה במעבדה, הם מחלישים את השערה, גורמים לנזקים ולרוב יוצרים לופ בלתי נגמר של ניסיונות לתקן ולשפר את מצב השיער.

שמפו מוצק מכיל שמנים המיוצרים מצמחים ופרחים, חמאות המיוצרות מצמחים ומשמנים טבעיים (כמו חמאת שיאה למשל), שמן קוקוס ועוד. חלק מהמוצרים בהם משתמשים להכנת שמפו מוצק מיוצרים אמנם במעבדה אבל הם עשויים מחומרים טבעיים בלבד.



הבראה והזנה של השיער –

המרכיבים הבריאים מזינים את עור הקרקפת ואת זקיקי השיער ואינם פוגעים בהם. הבחירה בשמפו מוצק שמתאים לסוג השיער ועשוי ממרכיבים טבעיים מבטיחה שמירה על רמת החומציות הדרושה להזנה בריאה של השיער ולהבראה שלו.

נשים רבות, כולל אני, שעברו לשמפו רגיל לשמפו מוצק, גילו שהשימוש בו לא רק מרכך את השיער ומחזיק לו את המראה הטבעי והנעים, אלא גם מבריא אותו וגורם לשיפור המבנה שלו. השיער הופך סמיך והמראה בריא יותר.


שמירה על הסביבה –

שמפו מוצק לא ארוז בדרך כלל בתוך מיכלי פלסטיק ולכן השימוש בו תורם לשמירה על הסביבה. במקום להשליך לפח בקבוקים של סבון ושמפו נוזליים, אנחנו משתמשות בשמפו מוצק שמגיע בדרך כלל ארוז בנייר ובחומרים מתכלים אחרים ומחזיק מעמד הרבה יותר זמן משמפו מסחרי בבקבוק פלסטיק. גם בזמן הייצור של שמפו מוצק, לא נעשה שימוש בחומרים מזהמים ומזיקים לסביבה.


קל לנשיאה ולנסיעה –

שמפו מוצק הוא מוצר קל לנשיאה לכל מקום. אפשר לקחת אותו איתנו בתיק היד למטוס או לנסיעה של לילה אחד, אפשר להשתמש בו תוך כדי תנועה ולא צריך לסחוב בקבוקים כבדים או להתפשר על הבקבוקונים מהחדר במלון, שבדרך כלל מכילים שמפו תעשייתי מחומרים כימיים.

השמפו המוצק הוא חסכוני ויחזיק גם במסע מסביב לעולם. בעוד ששמפו רגיל מכיל אחוזים גבוהים של מים ולכן נגמר לנו מהר, שמפו מוצק מכיל 100% חומרים מרוכזים ולכן אנחנו יכולות להשתמש במעט ממנו לאורך זמן רב.


אז איך משתמשים?

  1. נשטוף את השיער היטב כמו לפני כל חפיפה.

  2. נקציף את השמפו המוצק באמצעות הידיים, נרטיב אותו כדי לעורר את השמנים ושאר החומרים הפעילים.

  3. נקרצף את השיער באמצעות השמפו, נתחיל משורשי השיער ונקרצף דקה שתיים (וניתן לחומרים הפעילים והמזינים לעבוד) תוך כדי תנועה את כל השיער עד לקצוות.

  4. נשטוף ביסודיות עם מים חמים.

 








בלוג על סבונים

bottom of page